Jangan lupa saksikan drama Kerana Cinta Itu Ada yang akan tayang mulai 28 Desember 2022, setiap hari pada jam 7.00 malam di slot Akasia TV3 dan secara streaming di www.hotstar.com/my dan aplikasi Disney+ Hotstar.

Drama yang bakal menggantikan Terima Kasih Cinta ini merupakan adaptasi novel dengan judul yang sama Kerana Cinta Itu Ada karya Sophilea.

Jumlah Episode : 28
Platform : Slot Akasia di TV3 dan Disney+ Hotstar
Jadwal Tayang : Mulai 28 Desember 2022
Waktu : Senin- Jum'at 7.00 Malam (Waktu Malaysia)
Penulis Skrip : Sophilea dan Zarihah Hassan
Pengarah : Azri Izhar
Produksi : Global Station Sdn. Bhd.

Pemeran
Pemeran yang membintangi drama ini seperti Aedy Ashraf, Nabila Razali, Puteri Khareeza, Alvin Chong, Syazuwan Hassan, Raden Zaharatul, Anas Ridzuan, Emelda Rosemila, Edika Yusof, Mas Anizan, Dian P Ramlee dan lain-lain.

Sinopsis
Drama Kerana Cinta Itu Ada bermula saat Bella dan Tengku Aisy Mateen bertengkar kerana berebut bunga Lily di kedai bunga. Bella berhenti kerja di sebuah hotel dan pulang ke kampungnya.

Tengku Aisy mengambil keputusan untuk mengambil alih hotel milik bapaknya setelah terdengar percakapan Zhafran dan ibu tirinya, Tengku Lydia yang ingin mengambil semua saham hotel bapaknya. Keputusan ini telah membawa kepada pertemuan awal Aisy dan Bella yang kini mengurus resort milik keluarganya di kampung, Vila Paksina.

Zhafran memperkenalkan Dahlia kepada ibu angkatnya, Tengku Lydia tapi Dahlia dihina oleh Tengku Lydia. Zhafran yang terpengaruh dengan kata-kata Tengku Lydia awal mengejar cinta Bella dan tinggalkan Dahlia.

Kedatangan Tengku Aisy telah menarik perhatian Dahlia. Dahlia coba memikat Tengku Aisy tetapi Tengku Aisy telah melamar Bella sebagai isterinya. Dahlia semakin membenci Bella tetapi dia masih berbuat baik dengan Bella demi kepentingannya.

Menjelang hari pernikahan, Bella difitnah mempunyai hubungan dengan Rayyan. Disebabkan trauma dengan kecurangan mantan tunanganya, Aisy terus menghukum Bella tanpa berfikir secara rasional. Aisy mau memutuskan pertunangan tetapi Bella merayu Aisy untuk hadir ke majlis pernikahan demi marwah sang ibu bapaknya. Aisy setuju dengan melakukan syarat dari Bella.

Aisy menyakiti hati Bella dengan tindakan memilih Dahlia. Bella semakin terluka melihat Aisy dan Dahlia. Bella nekad meninggalkan surat untuk Aisy dan melepaskannya. Setelah beberapa tahun, Bella pulang ke Malaysia dan terkejut bahwa dia masih isteri yang sah dari Aisy.

Masihkah ada peluang untuk Aisy memperbaiki kesalahanya? Dapatkah Bella menerima Aisy kembali sebagai suaminya? Apakah yang terjadi kepada Dahlia yang sanggup mengkhianati sahabat baik demi kepentingan dirinya?

Drama ini sudah tamat, untuk menonton video drama terbaru lainnya silahkan gabung ke grup Telegram: (https://t.me/inisialbtcom)

BACA JUGA POSTINGAN LAINNYA: