Drama adaptasi novel Bukan Puteri Lindungan Bulan karya Liana Afiera Malik akan menggantikan drama Serpihan Sayang di slot Samarinda TV3.

Drama berseri 40 episode terbitan Global Station Sdn Bhd diarahkan oleh Pali Yahya. Dibintangi oleh Janna Nick, Hisyam Hamid, Amar Baharin, Niena Baharun, Afifah Nasir, Shah Iskandar dan ramai lagi.

Saksikan Bukan Puteri Lindungan Bulan mulai 21 Mac 2023 pada setiap Isnin hingga Jumaat pukul 10 malam di TV3 atau strim di platform penstriman iQIYI bermula jam 11 malam.

Bukan Puteri Lindungan Bulan
Jumlah Episode: 40
Mulaj Tayang: 21 Maret 2023
Waktu Tayang: Senin-Jum'at, 10:00 malam
Rangkaian: Samarinda TV3 / iQIYI
Penulis Skrip: Eenaz Mokhtar
Pengarah: Mohd Fazli Yahya (Pali Yahya)
Produksi: Global Station Sdn Bhd

Pemeran: Hisyam Hamid, Janna Nick, Amar Baharin, Niena Baharun, Afifah Nasir, Shah Iskandar, Zarina Zainuddin, Azhar Amir, Nasz Sally, Annie Mosha, Nizam Kama, Danish Iskandar

Sinopsis Bukan Puteri Lindungan Bulan
Memaparkan perit jerih kehidupan seorang gadis yang bernama Larasati Aisya (Janna Nick). Dia yang juga dikenali sebagai Lara atau Puteri selalu diuji dengan berbagai cobaan dan nasib yang malang.

Kepergian bapaknya menyebabkan dia terpaksa berhenti dari sekolahnya. Tugas mengurus usaha yang ditinggalkan bapaknya menjadi tanggungjawabnya.

Pernikahan abangnya, Lukman (Shah Iskandar) dengan Sabrina (Afifah Nasir) ternyata membuat masalah bagi Lara. Dia tidak sejalan dengan Sabrina.

Keadaan menjadi lebih parah ketika Sabrina yang turut bekerja di bisnis usaha Lara dan membawa saudarnya masuk bekerja di situ.

Cobaan hidup Lara bertambah lagi dengan kepergian seorang yang disayangnya. Ibarat sudah jatuh tertimpa tangga juga, fitnah jahat serta kehadiran Farah (Niena Baharun) turut mengganggu hubungan Lara dengan suaminya, Zafir (Hisyam Hamid).

Larasati Aisya yang juga dikenali sebagai Puteri terpaksa meninggalkan sekolah hukum demi mengurus usaha peninggalan bapaknya. Lara tidak menyukai isteri abangnya Lukman, Sabrina yang mengambil kesempatan atas kekayaan keluarga.

Drama ini sudah tamat, untuk menonton video drama terbaru lainnya silahkan gabung ke grup Telegram: (https://t.me/inisialbtcom)

BACA JUGA POSTINGAN LAINNYA: