Drama Imam Instant Ustazah Scammer ini mengisahkan tentang kehidupan sorang wanita yang menyamar menjadi ustazah kerana bimbang diganggu oleh pengutip hutang. Pemeran utama dalam cerita ini adalah Hun Haqeem dan juga Mira Filzah. Sudah lama tidak melihat Mira berperan sejak dia sudah menukah.

Drama ini akan mulai ditayangkan pada 5 maret 2023 nanti pada setiap hari Ahad jam 9 malam. Penasaran kan bagaimana jalan cerita drama ini.

Sinopsis Imam Instant Ustazah Scammer
Cerita ini mengisahkan tentang effa yang mempunyai hutang yang banyak dengan Ahlong. Demi menyelamatkan dirinya dan dia lari ke sebuah kampung bernama ramadan. Di sana dia menyamar menjadi Ustazah.

Imam Asyraf pula merupakan seorang influencer yang viral kerana suaranya yang indah ketika mengalunkan bacaan alquran. Dia dilantik oleh ok Jamlus menjadi imam terawrih sepanjang bulan puasa.

Dia yang mengetahui siapakah Effa yang sebenarnya. Apakah benar dia guru agama atau sekadar ustazah scammer dalam kampung tersebut. Dapatkah mereka merungkai permasalahan ini?

Info dan Pelakon
Cerita ini hanya mempunyai 9 episode dan dijangka ia akan menghiasi malam ahad di bulan Ramadhan nanti. Tayabg mulai adalah pada 5 maret 2023 di saluran Astro Ria. Berikut merupakan pelakon dalam cerita imam instant ustazah scamer ini.

Mira Filzah
Hun Haqeem
Mierul Aiman
Rozita Che Wan
Dato Jalaludin Hassan
Azza Elite

Drama ini merupakan cerita asal amar amir dan diarahkan oleh Hadith Omar.

Drama ini sudah tamat, untuk menonton video drama terbaru lainnya silahkan gabung ke grup Telegram: (https://t.me/inisialbtcom)

BACA JUGA POSTINGAN LAINNYA: